Preguntes freqüents

Abans del viatge

   

Trobaràs totes les rutes que es poden reservar al motor de reserves de l'app de FlixBus i a https://www.flixbus.cat. A la secció Rutes de bus del nostre lloc web hi trobaràs la nostra xarxa actualitzada.

Si viatges en grup, també podeu llogar un autobús amb conductor per a vosaltres sols a Lloguer d'autobús. El nostre autobús us recollirà a la porta de casa i seguirà l'itinerari de viatge que indiqueu. Només cal que entris a https://charter.flixbus.com i introdueixis el teu itinerari de viatge; el sistema calcularà el preu al moment i ja només et quedarà reservar de franc i gaudir del viatge!

   

Les nostres rutes es poden reservar amb una antelació aproximada de 4-6 setmanes respecte a la data de sortida a través de la nostra app o el nostre lloc web. Treballem dur a diari per ampliar la xarxa i millorar les línies. Hi ha tres elements que considerem especialment importants: la puntualitat, uns horaris atractius i les millors connexions possibles. Normalment, no venem bitllets amb més d'un mes d'antelació per poder implementar les millores suggerides pels usuaris al més aviat possible.

Si vols estar al dia de les noves rutes, subscriu-te a la nostra newsletter o fes "like" a la nostra pàgina de Facebook.

   

La manera més fàcil de reservar un viatge és a través del nostre lloc web https://www.flixbus.cat o de la nostra app per a telèfons mòbils. Si reserves amb antelació, trobaràs sempre els millors preus. Rebràs la teva confirmació de reserva per correu electrònic (assegura't sempre de consultar la bústia de correu brossa).

També pots reservar un bitllet trucant al nostre servei d'atenció al client (+39 02 947 59 208), anant a qualsevol dels nostres punts de venda de bitllets o directament en pujar a l'autobús. Els bitllets venuts a bord de l'autobús es venen a preu estàndard (per a adults i per a nens) i només si queden seients lliures. Lamentablement, els bitllets adquirits a bord de l'autobús no ofereixen preus promocionals, ni ofertes, ni descomptes de grup. El rebut del pagament en efectiu realitzat a l'autobús serveix alhora com a bitllet i confirmació de reserva.

   

La manera més fàcil de conèixer la ubicació de les parades és consultar el mapa de la nostra app. Selecciona la teva estació, fes clic a la fletxa de la cantonada superior dreta i l'app t'hi guiarà. Trobaràs una llista de tots els punts de sortida a l'apartat "Parades de bus" de la nostra app i a la vista general de parades. Fes clic sobre una ciutat en concret per saber l'adreça de les parades disponibles i localitzar-les en un mapa. Els mapes de les parades corresponents també s'inclouen en la confirmació de la reserva.

Les parades solen estar indicades allà on es trobin.

   

Tens diversos mètodes de pagament disponibles:

  • Reserva online: domiciliació bancària, targeta de crèdit (Visa/Mastercard/Amex), Paypal, Sofort, Carte Bleue i iDEal.
  • A bord de l'autobús: efectiu (encara no es pot pagar amb targeta de crèdit). Rebràs un rebut en comprar el bitllet a bord de l'autobús que serveix alhora com a bitllet i com a confirmació de reserva. Nota: els bitllets adquirits a bord de l'autobús només s'ofereixen al preu estàndard. Per gaudir de descomptes i rebaixes, cal adquirir els bitllets en línia o a qualsevol de les nostres agències de viatges o punts de venda de bitllets. A Suècia, només es pot pagar amb targeta (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club o China Union Pay). o amb el mòbil mitjançant sistemes de pagament basats en tecnologia NFC (com ara Swish, Mobile Pay, Apple Pay o Android Pay).
  • Agències de viatges i punts de venda de bitllets: totes les nostres agències ofereixen una àmplia varietat de formes de pagament, inclosa la possibilitat de pagar en efectiu.
  • Telèfon: Targeta de crèdit (Mastercard/Visa/Amex) i domiciliació bancària per a clients residents a la Unió Europea.

Determinats mètodes de pagament impliquen el pagament d'una comissió de tercers. No obstant això, sempre t'oferirem un mètode de pagament sense comissions. La comissió aplicada es mostrarà durant el procés de reserva.

   

Pots bescanviar el teu cupó (com ara una targeta de regal o un cupó de cancel·lació) a l'hora de fer la teva reserva en línia a través de la nostra app o el nostre lloc web, per telèfon o a qualsevol de les nostres agències de viatges o punts de venda de bitllets. Un cop seleccionat el teu viatge, se t'oferirà la possibilitat d'introduir el codi del cupó. Nota: només es pot fer servir un cupó per reserva. El valor dels cupons no es pot bescanviar per diners en efectiu. Consulta la pàgina de targetes de regal per informar-te sobre les nostres targetes de regal.

El període de validesa dels cupons adquirits a la nostra fanshop no es pot ampliar. Els codis de cupó que s'hagin emès amb motiu d'una modificació o cancel·lació d'una reserva tenen una validesa d'un any.

   

Si tens problemes a l'hora de fer una reserva online és possible que es deguin al navegador d'Internet. Per solucionar-los, t'oferim les opcions següents:

  • Fes servir un navegador diferent.
  • Buida la memòria cau, elimina les cookies, reinicia el navegador i torna-ho a intentar.
  • Actualitza el navegador. Fem servir estàndards de seguretat molt alts i el nostre lloc web està optimitzat per a les versions més actuals de tots els navegadors. Trobaràs la versió actual de cada navegador en els enllaços següents: Firefox / Internet Explorer / Google Chrome

Encara no has rebut la teva confirmació de reserva? Consulta la bústia de correu brossa.

Si el problema persisteix, truca al nostre servei d'atenció al client: +39 02 947 59 208. Estarem encantats d'ajudar-te!

   

Disposem d'una àmplia xarxa de punts de venda de bitllets de FlixBus repartits per tot Europa. Aquests punts de venda poden ser agències de viatges, taquilles o establiments dels nostres col·laboradors.  Trobaràs una llista de tots els nostres punts de venda a la vista general de punts de venda de bitllets. Introdueix el nom de la teva ciutat o el teu codi postal per trobar els punts de venda més propers.

   

Sí, pots fer-ho a l'apartat "Cancel·lar/modificar una reserva" del nostre lloc web o a través de les nostres agències de viatges i punts de venda de bitllets fins a 15 minuts abans de la sortida.

Modificar les dades dels passatgers:

  • Número de telèfon: gratuït. A continuació rebràs la confirmació de la nova reserva amb un número de reserva diferent.
  • Nom del passatger: gratuït. Ara bé, si en el moment del canvi, el viatge té un preu superior al del viatge reservat inicialment, caldrà pagar la diferència. A continuació rebràs la confirmació de la nova reserva amb un número de reserva diferent.

Cancel·lar i tornar a reservar: 
Si decideixes canviar de viatge, segueix els passos següents:

  • Comprova la disponibilitat del nou viatge que vols fer.
  • Cancel·la la reserva anterior i rebràs un cupó que podràs fer servir en la nova reserva.
  • Reserva el nou viatge fent servir el cupó rebut. Rebràs la confirmació de la nova reserva amb un número de reserva diferent. Si el preu de la nova reserva és superior al valor del cupó, hauràs de pagar la diferència.

Tingues en compte que per cada operació de cancel·lació s'aplica un recàrrec per passatger i viatge com a taxa de cancel·lació. La comissió aplicada es mostrarà durant el procés de cancel·lació.

Què passa si involuntàriament he comès un error en fer la reserva?
Si t’adones que has comès un error mentre feies la reserva, pots canviar la reserva o anul·lar el teu bitllet a partir d’ara mateix i fins a 60 minuts després de fer la reserva, sense haver de pagar cap taxa de cancel·lació. Els viatges ja reservats queden exclosos d’aquesta regulació.

   

Sí. Pots modificar el nom del passatger de forma gratuïta fins a 15 minuts abans de la sortida a la pàgina Cancel·lar/modificar una reserva o a qualsevol dels nostres punts de venda de bitllets. Ara bé, si en el moment del canvi, el viatge té un preu superior al del viatge reservat inicialment, caldrà pagar la diferència. A continuació rebràs la confirmació de la nova reserva amb un número de reserva diferent.

   

Sí, no hi ha cap problema. Tingues en compte que la confirmació de reserva o el bitllet sempre l'enviarem a la direcció de correu electrònic que ens has facilitat durant la reserva. Assegura't que l'altra persona per a la qual estàs reservant rep el bitllet de part teva.

Les informacions importants sobre el viatge s'enviaran al número de telèfon mòbil indicat. Per tant, introdueix el número de telèfon mòbil del passatger durant la reserva.

A més, també és important que escriguis correctament el nom del passatger.

   

El bitllet et garanteix la disponibilitat de seients a l'autobús. Ara bé, no es pot reservar un seient concret amb antelació. Si vols un seient específic, et recomanem que arribis a la parada com a mínim 15 minuts abans de l'hora de sortida. Si un altre passatger ocupa el lloc que vols, pots mirar de demanar-li si te'l vol cedir. Els passatgers amb mobilitat reduïda i els nens tenen prioritat a l'hora de triar seient.

   

Els nens menors de 16 anys disposen d'una tarifa reduïda. En cas que oferim preus promocionals més econòmics que la tarifa reduïda per a nens, aplicarem el preu més baix.

Els nens de 0 a 3 anys han de viatjar en una cadireta adequada per a la seva edat. Les cadiretes s'han de portar de casa i s'han d'assegurar amb els cinturons de dos punts de l'autobús.

Els menors de 10 anys només poden viatjar si ho fan acompanyats per un adult, tant en viatges nacionals com internacionals.

Els nens d'entre 10 i 14 anys poden viatjar sols, sense acompanyant, sempre que un dels pares o tutors legals hagi confirmat per escrit durant el procés de reserva que el menor està preparat per viatjar sol i sense supervisió. Ni FlixMobility, ni les empreses de Flix, ni les seves empreses col·laboradores es fan responsables de la supervisió del menor. Els nens que viatgin sols no podran fer-ho en viatges internacionals, en viatges nocturns ni en viatges que incloguin transbords.

Els adolescents majors de 16 anys poden viatjar sols. En viatges internacionals, els seus pares o tutors legals s'hauran d'assegurar que portin tota la documentació necessària per creuar la frontera. 

En els trajectes amb sortida des de França, ja siguin nacionals o internacionals, els menors de 16 anys han d'anar acompanyats d'un dels seus pares o tutors legals. Els nois de 16-17 anys poden viatjar en trajectes internacionals amb sortida des de França sempre que portin tota la documentació necessària per creuar una frontera (carnet d'identitat/passaport i visat, si escau). 

Els menors de 16 anys poden viatjar sols en trajectes nacionals amb sortida des de Dinamarca, encara que el viatge impliqui fer algun transbord, si un dels seus pares o tutors legals confirma per escrit que el menor en qüestió està preparat per viatjar sense companyia ni supervisió. FlixBus no assumeix explícitament cap responsabilitat de vigilància del menor.

   

Aquí trobaràs tota la informació sobre les possibilitats de transport que oferim als passatgers amb discapacitat o mobilitat reduïda. Per verificar la viabilitat de viatjar, cal que els passatgers amb cadira de rodes contactin amb el nostre servei d'atenció al client abans de fer la reserva (i sempre entre 2 setmanes i 7 dies abans de la sortida). Aquest període es reduirà a 36 hores abans de la sortida en el cas dels passatgers que poden viatjar en un seient normal tot i la seva discapacitat o mobilitat reduïda.

Puc viatjar per tota la xarxa de rutes tot i la meva mobilitat reduïda?

Per norma general, oferim transport a totes les persones, encara que pateixin una discapacitat o tinguin una mobilitat reduïda. No obstant això, actualment no es compleixen tots els requisits per poder transportar tots els passatgers en totes les línies ofertes. Això es deu, d'una banda, a les característiques dels autobusos que fem servir i, de l'altra, al fet que no totes les parades disposen d'una infraestructura adaptada. Actualment, FlixBus només disposa d'uns quants autobusos adaptats, que s'utilitzen de forma flexible en les diferents línies. Les parades són competència i responsabilitat dels operadors corresponents.
Si tens mobilitat reduïda, però pots pujar i baixar de l'autobús sol o amb l'ajuda d'un acompanyant, pots viatjar en qualsevol de les nostres línies. 
Si vas en cadira de rodes, però et pots aixecar i pujar a l'autobús sol, també pots viatjar en qualsevol de les nostres línies.
Ara bé, si necessites la cadira de rodes també a bord, només et podrem transportar en determinades rutes i després de verificar la viabilitat del viatge.   

Com i quan puc reservar el meu viatge? 

Si viatges amb cadira de rodes, contacta amb el nostre servei d'atenció al client entre 2 setmanes i 7 dies abans de la sortida (+49 (0)30 300 137 300*) per confirmar la possibilitat de transport. Si es compleixen tots els requisits, el nostre servei d'atenció al client reservarà un bitllet per a tu i el teu acompanyant (horari d'atenció: de dilluns a divendres de 9.00 a 18.00 h).
Si, malgrat la teva limitació, pots viatjar en un seient normal, tu mateix podràs reservar el viatge sense que t'hagis de preocupar del període de notificació. Ara bé, caldrà que contactis amb nosaltres amb una antelació de 36 hores respecte a la sortida si necessites portar la cadira o qualsevol altre mitjà auxiliar de mobilitat al maleter o si vols viatjar amb un acompanyant o un gos pigall.

Quant he de pagar per viatjar amb un acompanyant o un gos pigall?

Si pots demostrar mitjançant el certificat corresponent que necessites viatjar acompanyat, el teu acompanyant o el teu gos pigall viatjaran de forma gratuïta. Al gos pigall també se li assignarà un seient.
Recorda que l'acompanyant només podrà viatjar de franc si demostres que necessites un acompanyament permanent. Per fer-ho, a l'hora de pujar a l'autobús caldrà que mostris el certificat corresponent que indiqui la necessitat d'acompanyament permanent, com poden ser:

  • a Alemanya, el Schwerbehindertenausweis (certificat de persona discapacitada) o un certificat mèdic
  • a França, la Carte d'Invalidité (Besoin d'Accompagnement) 
  • a Itàlia, el certificat emès per l'autoritat sanitària local (ASL) o per l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INPS)
  • a la República Txeca, una targeta ZTP/P vàlida emesa a la República Txeca

Això mateix s'aplica en el cas del gos pigall. També caldrà presentar un document que certifiqui que el gos ha seguit un programa de formació com a gos de companyia.

Quins requisits ha de complir la meva cadira de rodes per poder-la portar a la cabina de passatgers?

A la cabina de passatgers d'autobusos de llarga distància només podem transportar cadires de rodes que estiguin homologades com a seient de passatger segons les normes DIN EN 12183 o DIN EN 12184 i que disposin d'un sistema de retenció segons la norma DIN 75078-2. A més, no poden superar les dimensions següents: 80 cm d'amplada x 120 cm de llargada, ni pesar més de 250 kg.
Si a l'hora d'embarcar determinem que la cadira de rodes no compleix aquests requisits tot i comptar amb la teva declaració prèvia per escrit, no podrem transportar-la i perdràs el teu dret de transport.

Estan adaptades les parades de bus? 

Tal com passa amb la nostra flota d'autobusos, no totes les parades de bus estan adaptades, de manera que encara no podem garantir un accés lliure d'obstacles en tota la nostra xarxa. A més, com que les parades no són competència nostra, no tenim prou informació sobre la seva infraestructura. Per tant, et recomanem que contactis amb l'operador de la parada corresponent per conèixer l'estat de les instal·lacions abans d'iniciar el viatge.

Com i on puc obtenir serveis d'assistència?

Per normal general, hauries de poder pujar i baixar de l'autobús sense necessitat d'ajuda. Això és bàsic en cas que calgui evacuar l'autobús. Els conductors no podran oferir-te ajuda durant el viatge. Només a les estacions adaptades d'Hamburg i Munic disposem de professionals per ajudar-te a pujar o baixar de l'autobús i a moure't per l'estació. Per la teva seguretat i per poder gaudir plenament del viatge, et recomanem que viatgis amb un acompanyant que et pugui ajudar quan ho necessitis.

   

A l'hora de viatjar en grup, tens dues possibilitats:

Si voleu viatjar amb total flexibilitat i al vostre aire, podeu llogar un autobús amb conductor a https://charter.flixbus.com. Aquesta opció us ofereix tota mena de possibilitats: recollida a la porta de casa, transport directe a la vostra destinació, ús de l'autobús a la destinació final (prèvia sol·licitud). El càlcul immediat del preu et permetrà reservar al moment el viatge en grup. I si canvieu d'opinió, podeu cancel·lar el viatge de forma gratuïta fins a 14 dies abans de la sortida.

També oferim preus de grup reduïts en els nostres serveis regulars per a grups de 3 a 40 persones. Pots fer la reserva directament des de l'apartat "Reserves" quan el viatge estigui disponible. Això sí, cal reservar el viatge amb almenys un dia d'antelació. Si oferim un preu especial inferior a la tarifa de grup, aplicarem el preu especial, de manera que optis sempre al preu més econòmic. 

Si voleu anar a algun lloc no inclòs en el nostre servei regular, podeu llogar un autobús. Gaudireu de la màxima flexibilitat i comoditat i viatjareu de forma sostenible.

   

En viatges internacionals, assegura't de portar el DNI/passaport i la resta de documentació necessària, com pot ser una còpia de l'assegurança de viatge. No tanquis l'equipatge amb clau o cadenats, ja que és freqüent que es facin controls de seguretat en creuar una frontera europea. Etiqueta l'equipatge amb el nom i l'adreça per evitar possibles confusions.

Tots els viatges que connecten Europa amb el Regne Unit es fan a través de l'Eurotunnel. Si necessites informació sobre horaris, consulta els horaris de bus del teu viatge.

Cal tenir en compte també les normatives respecte a passaports, visats, divises i sanitat. Trobaràs tota la informació al respecte a través del Centre Alemany d'Informació o de la Policia Federal Alemanya (o per telèfon: +49 0800 6 888000).

Consulta també la reglamentació sobre duanes corresponent. Si tens cap dubte sobre la normativa duanera alemanya, consulta la Unitat d'Informació Central de l'Administració Duanera (enquiries.english@zoll.de o, per a consultes comercials, info.gewerblich@zoll.de).

   
Tinc dret a un descompte per viatjar per Dinamarca?

Els estudiants, els nens i la gent gran disposen de preus especials quan viatgen per Dinamarca. En cas de reservar un bitllet a preu rebaixat, caldrà mostrar un document identificatiu vàlid al conductor en el moment de pujar a bord.

Estudiants: el descompte del 25 % per a estudiants s'aplica als estudiants matriculats que disposin d'un carnet d'estudiant vàlid. S'accepten els carnets següents:

  • Carnet d'estudiant en vigor amb fotografia i data de venciment
  • Carnet d'estudiant en vigor amb fotografia i full de la matrícula emesa en els darrers 12 mesos
  • Carnet jove en vigor (Ungdomskort danès emès per Trafikselskabet NT, Midttrafik, FynBus, Sydtrafik, DSB o Movia)
  • Carnet d'estudiant internacional en vigor (ISIC)

Gent gran: el descompte del 25 % per a gent gran s'aplica a persones majors de 64 anys o que rebin una pensió d'acord amb la llei danesa de pensions socials. Documents identificatius acceptats:

  • Un document identificatiu vàlid que demostri una edat superior a 64 anys, com pot ser el carnet d'identitat, el passaport, el carnet de conduir o la targeta sanitària
  • El carnet de pensionista danès emès per l'administració municipal danesa (pensionmeddelelse) juntament amb un document identificatiu, com pot ser el carnet d'identitat, el passaport, el carnet de conduir o la targeta sanitària

Nens: El descompte infantil es divideix en dues categories. Nens d'entre 0 i 11 anys i nens d'entre 12 i 15 anys. En cas de dubte, el nen haurà de presentar un document identificatiu que confirmi la seva edat. Documents identificatius acceptats:

  • Targeta sanitària danesa (groga) o internacional (blava)
  • Carnet d'identitat o passaport

Els nens que viatgin sols poden reservar els seus bitllets amb un 50 % de descompte. Fins a dos menors de 12 anys poden viatjar de franc si van acompanyats d'un major de 16 anys. Un menor de 12 anys pot viatjar de franc si va acompanyat d'un menor d'entre 12 i 15 anys.

Els bitllets de les categories per a estudiants, nens o persones grans només són vàlids si s'acompanyen dels documents identificatius esmentats. En cas de no mostrar el document identificatiu necessari, el bitllet rebaixat no serà vàlid i caldrà adquirir un bitllet normal per poder pujar a l'autobús.

Els soldats danesos que compleixin el servei militar obligatori poden viatjar de franc presentant la documentació adequada. Ara bé, caldrà que reservin el seu seient escrivint a servicio@flixbus.es.

   

A la República Txeca, els estudiants, els escolars, els nens i les persones amb discapacitat o amb mobilitat reduïda i els seus acompanyants poden gaudir de descomptes en els bitllets. Tingues en compte que, a l'hora de fer la reserva i viatjar a preus més reduïts, cal que mostris al conductor el teu carnet vàlid abans de pujar a l'autobús.

El descompte per a nens és possible per a

  • Nens d'entre 6 i 14 anys amb document identificatiu amb data de naixement (com ara la targeta sanitària txeca)
  • Els nens d'entre 0 i 5 anys acompanyats d'una persona major de 10 anys poden viatjar de franc (cal presentar un document identificatiu amb data de naixement, com la targeta sanitària txeca)

El descompte per a estudiants i alumnes es vàlid per als estudiants i alumnes que estiguin en possessió d'un carnet d'estudiant vigent. S'accepten els carnets següents:

  • Escolars fins a 14 anys i estudiants d'entre 15 i 25 anys amb un carnet escolar o d'estudiant vàlid emès per un transportista per a una ruta específica.
  • No s'accepta la targeta ISIC.

Els passatgers amb mobilitat reduïda poden acollir-se a un descompte en presentar una targeta ZTP o ZTP/P vàlida, emesa per les autoritats competents a la República Txeca. L'acompanyant d'un passatger amb una targeta ZTP/P pot viatjar de gratis.

Els adults que visitin nens en residències o centres d'acollida poden demanar un descompte posant-se en contacte amb el nostre servei d'atenció al client: www.flixbus.cat/empresa/contactans.

Els bitllets de les categories per a nens, estudiants, escolars i persones amb discapacitat o mobilitat reduïda i els seus acompanyants només són vàlids si s'acompanyen dels documents identificatius esmentats. En cas de no mostrar el document identificatiu necessari, el bitllet rebaixat no serà vàlid i caldrà adquirir un bitllet normal per poder pujar a l'autobús.

   

Pots adquirir les nostres targetes de regal online a la nostra fanshop. Ens sap greu, però la fanshop només està disponible en alemany. Contacta amb el nostre servei d'atenció al client si tens cap dubte o pregunta.

Hi trobaràs targetes de diferents valors fent clic a "Gutscheine". Totes les targetes de regal es poden bescanviar a través del nostre portal de reserves online. Si vols més informació, consulta la pàgina Targetes de regal, on s'explica pas a pas com adquirir les nostres targetes de regal. 

   

I tant que sí. Fes una ullada a la nostra oferta actual a Xàrter FlixBus. Et donarem un preu a l'instant, perquè puguis reservar de forma ràpida i còmoda. El nostre servei xàrter de bus et permet gaudir de la màxima flexibilitat i comoditat i viatjar de forma sostenible. 

   
Vull crear un compte de client FlixBus; com ho he de fer?

Tens dues opcions: Registrar-te a la nostra pàgina d'inici de sessió o bé durant el procés de reserva.

A la pàgina d'inici de sessió, cal que introdueixis la teva adreça electrònica i aleshores rebràs un missatge amb un enllaç de verificació (pot trigar uns minuts a arribar). A continuació, hauràs d'introduir el teu nom i la teva contrasenya i ja tindràs activat el teu compte de client FlixBus.

Si t'estimes més crear-lo durant el procés de reserva només cal que marquis la casella corresponent a la pàgina de pagament. Un cop completada la reserva, rebràs un missatge de verificació a l'adreça electrònica facilitada a l'hora de fer la reserva.

Per cert, pots vincular el teu compte de Facebook amb el teu compte de client FlixBus per correu electrònic un cop t'hagis registrat.

   
Vull connectar-me amb Facebook; com ho he de fer?

Pots registrar-te vinculant el teu compte de Facebook a la pàgina d'inici de sessió o a la pàgina d'informació dels passatgers; només cal que hi autoritzis l'accés en la finestra emergent que s'obrirà. Ara bé, cal estar connectat a Facebook. Un cop completat el procés, el registre s'haurà completat i rebràs un missatge de correu electrònic de confirmació. I ja no cal fer res més.

Òbviament, no publicarem res al teu mur de Facebook.

   
Vull iniciar sessió a l'app. Per què no em deixa fer-ho?

A partir d'avui ja pots iniciar sessió a l'aplicació FlixApp d'Android. Així pots disposar dels teus bitllets i dades en tots els teus dispositius.

Aviat tindrem els comptes de client per a FlixApp d'iOS.

Fins aleshores, l'app t'ofereix l'opció d'afegir els teus bitllets escanejant-ne el codi QR i de desar-hi la teva informació de pagament.

   
He oblidat la contrasenya del meu compte de client FlixBus / No puc iniciar sessió

Si t'oblides la contrasenya, pots restablir-la i tornar a accedir ràpidament a les teves dades.

   
El meu compte encara no està verificat i no trobo el missatge de confirmació. Què puc fer?

Si encara no has verificat el teu compte o no has rebut el missatge de correu electrònic de confirmació, pots demanar que te'l tornem a enviar.

   
Què cal saber sobre el compte de client FlixBus?

El compte de client és molt útil, per exemple, per desar els mètodes de pagament, ja que agilita el procés de reserva en no haver de tornar a introduir totes les dades necessàries cada cop que fas una reserva.

Si estàs connectat, pots autoritzar que es desin les teves dades de pagament marcant la casella corresponent. Les teves dades personals i les teves dades de pagament estan en bones mans amb nosaltres. Nos les facilitem a tercers. Trobaràs més informació al respecte a les nostres directives de protecció de dades.

En l'apartat "Les meves reserves", hi trobaràs una llista amb tots els teus bitllets.

També pots fer reserves per a altres persones (familiars o amics), però assegura't d'introduir correctament el nom dels passatgers.

Novetat: ara també podràs iniciar sessió a l'aplicació d'Android. Així pots disposar dels teus bitllets en tots els teus dispositius.

Durant el viatge en autobús

   

Per pujar al bus cal tenir una còpia impresa o electrònica (en format pdf o en codi QR) de la confirmació de la reserva. La manera més fàcil és mostrar el bitllet fent servir directament l'app de FlixBus. Per viatjar a l'estranger, cal disposar també de tota la documentació necessària per creuar la frontera.

Al final del procés de reserva, podràs imprimir directament la confirmació de la reserva, que també t'enviarem per correu electrònic (consulta la bústia de correu brossa). Si compres el bitllet a bord de l'autobús, el rebut servirà tant de bitllet com de confirmació de reserva.

   

Tota la informació relacionada amb l'equipatge (directrius, preus...) la trobaràs a la nostra política d'equipatge.

Per viatjar, pots transportar de franc una peça d'equipatge de mà i una peça d'equipatge normal. Etiqueta l'equipatge amb el nom i l'adreça.

Equipatge de mà: una peça amb unes dimensions màximes de 42 x 30 x 18 cm i un pes màxim de 7 kg. Tots els objectes de valor s'han de portar dins l'equipatge de mà.

Equipatge normal: una peça amb unes dimensions màximes de 80 x 50 x 30 cm (es permeten petites desviacions sempre que la suma total de l'alçada, l'amplada i la profunditat no superi els 160 cm) i un pes màxim de 20 kg.

Equipatge addicional: En funció de la capacitat disponible, cada passatger pot portar una segona peça d'equipatge (equipatge addicional). Això sí, no podrà excedir les dimensions de l'equipatge normal ni pesar més de 20 kg. La peça d'equipatge addicional té un preu de 2€ i s'ha de registrar durant el procés de reserva (si el tipus de viatge ho permet) o un cop feta. En aquest cas, caldrà fer-ho amb una antelació mínima de 48 hores respecte a la sortida de l'autobús trucant al servei d'atenció al client al +39 02 947 59 208*. L'empresa no està obligada a transportar més d'una peça d'equipatge.

Equipatge especial: Si una peça supera les dimensiones permeses per a l'equipatge normal, cal pagar una taxa de 9€. Aquesta peça d'equipatge no podrà excedir una circumferència total (alçada + amplada + profunditat) de 240 cm ni pesar més de 30 kg. A més, la peça d'equipatge especial s'ha de registrar durant el procés de reserva (si el tipus de viatge ho permet) o un cop feta. En aquest cas, caldrà fer-ho amb una antelació mínima de 48 hores respecte a la sortida de l'autobús trucant al servei d'atenció al client al +39 02 947 59 208*. Es consideren equipatge especials els esquís i els instruments musicals (recomanem transportar-los en estoigs rígids). El transport de bicicletes i accessoris ortopèdics està subjecte a condicions específiques. Es prohibeix el transport de determinats objectes.

Per a més informació sobre la política de transport d'equipatge a bord dels nostres autobusos, consulta les nostres condicions generals.

   

Recomanem registrar l'equipatge addicional o especial durant el procés de reserva. Ara bé, si cal registrar-lo un cop feta, tens dues opcions per fer-ho:

1) Pots cancel·lar el viatge fins a 15 minuts abans de la sortida a través de l'apartat "Cancel·lar/modificar una reserva" del nostre lloc web o a través d'una de les nostres agències de viatges o punts de venda de bitllets i tornar a fer la reserva amb l'equipatge desitjat. El procés es descriu a les nostres preguntes freqüents, a "Puc modificar o cancel·lar una reserva?".

2) Si ho prefereixes, pots registrar l'equipatge addicional o especial d'un viatge ja reservat trucant al nostre servei d'atenció al client. En aquest cas, la possibilitat de transportar-lo dependrà de la disponibilitat d'espai de l'autobús. El conductor s'encarregarà de gestionar el pagament.

   

En molts dels nostres autobusos, pots transportar a bord una bicicleta de dimensions estàndard sense accessoris i amb un pes màxim de 25 kg. Caldrà que ho indiquis durant el procés de reserva i que abonis una taxa addicional de 7€ per bicicleta. A l'hora de seleccionar el nombre de passatgers, pots seleccionar també la quantitat de bicicletes que voldries portar a bord.

Els portabicicletes dels nostres autobusos les transportaran de forma segura. En casos especials, les bicicletes només es podran transportar en bosses de transport dins del maleter (com ara les bicicletes plegables). En aquests casos, hauràs de registrar la bicicleta trucant al nostre servei d'atenció al client al +39 02 947 59 208.

Per portar una bicicleta elèctrica a bord de l'autobús, també cal registrar-la prèviament trucant al servei d'atenció al client al +39 02 947 59 208.

   

No, això no és possible. Les bicicletes, igual que qualsevol altre equipatge, només les podem transportar si també viatges tu o el passatger a qui pertany l'equipatge o la bicicleta.

   

Pots portar el teu instrument musical a bord de l'autobús. Si l'instrument musical...

...no supera les dimensions i el pes màxim permesos per a l'equipatge de mà (42 x 30 x 18 cm i 7 kg), es pot transportar de franc a la cabina de passatgers. En aquest cas, substituirà l'equipatge de mà normal, de manera que només podràs transportar l'instrument musical o una peça d'equipatge de mà.

...supera les dimensions o el pes màxim permesos per a l'equipatge de mà, l'instrument musical es considerarà equipatge especial i caldrà transportar-lo al maleter en una funda adequada. Cada peça tindrà un cost addicional de 7€ i s'haurà de registrar amb una antelació mínima de 48 hores respecte a la sortida de l'autobús trucant al servei d'atenció al client al +39 02 947 59 208.

... supera les dimensions de 135 x 48 x 35 cm, aleshores l'instrument musical no es podrà transportar (com ara un contrabaix).

Si necessites més informació sobre el transport d'instruments musicals o sobre qualsevol altre aspecte relacionat amb l'equipatge, consulta la nostra política d'equipatge.

   

Per motius de seguretat, no es poden portar animals de companyia a bord de l'autobús, tret dels gossos pigall que acompanyin persones amb discapacitat (sempre que es presenti el certificat corresponent). Els gossos pigall viatjaran de forma gratuïta i s'han de registrar amb una antelació mínima de 36 hores respecte a l'hora de sortida trucant al servei d'atenció al client: +39 02 947 59 208.

   

Els nostres autobusos operen en línies regulars i estan subjectes a uns horaris. Per tant, els conductors no poden esperar en cap cas els passatgers que facin tard. Et recomanem que vagis amb prou temps i arribis a la parada almenys 15 minuts abans de l'hora de sortida.

   

En principi indiquem sempre els horaris de sortida i d'arribada en l'hora local de la parada corresponent.

Si en la teva ruta existeix una diferència horària, ho sabràs gràcies a una indicació petita al costat de la duració del viatge indicada en la sinopsis de les rutes disponibles.

Perquè puguis viatjar tranquil i arribis puntual a la teva parada, orientat sempre segons la teva hora local!

   

Quan es produeixi un retard, rebràs un missatge SMS o Push al teu número de telèfon mòbil des del departament de reserves. Podràs veure els retards a «Informació actualitzada de rutes» al àrea Servei a la nostra pàgina web o a la teva vista de bitllet a la aplicació.

Si FlixBus t'informa sobre un retard, pots estar segur que no perdràs el bus, sempre que estiguis 15 minuts abans del nou horari de sortida a la teva parada.

Si tens una reserva de connexió, és a dir, una ruta de connexió amb FlixBus, t'informarem, a més, per missatge SMS o Push si arribes a temps al teu bus de connexió. Si aquest no és el cas, el nostre equip de servei et canviarà automàticament la reserva i t'informarà també per text.

Si el teu bus va amb retard i per culpa d'això perds un mitjà de transport que no has reservat amb nosaltres ens sabrà molt de greu. Ens sap molt de greu si els teus plans de viatge es veuen alterats. Tingues en compte que no reemborsem les reserves amb altres mitjans de transport que s'ofereixen com a ruta que no s'hagin fet amb nosaltres. Amb la nostra xarxa de rutes a nivell europeu, ens esforcem al màxim per poder oferir-te les teves rutes preferides amb FlixBus. Fes una ullada a veure si trobes tot amb nosaltres.

   

Lamentablement, no és possible pujar o baixar de l'autobús en una parada diferent a la que has reservat. Això inclou les diferents parades d'una mateixa ciutat. Ara bé, pots canviar la parada o la destinació del teu viatge a través del nostre lloc web per poder utilitzar la parada desitjada. Per modificar el teu viatge, consulta la pàgina Cancel·lar/modificar una reserva

Tingues en compte que, en alguns trajectes (inferiors a 50 km de distància o a una hora de viatge), no tenim permès operar i, per tant, no podem vendre els bitllets corresponents. No es pot pujar o baixar de l'autobús en aquestes parades, ni existeix la possibilitat de reservar aquestes rutes. Gràcies per la teva comprensió.

   

Tots els nostres autobusos disposen d'aire condicionat, lavabo, llums de lectura i seients còmodes amb prou espai per a les cames. A més, oferim un servei de venda de refrigeris, un servei de wifi gratuït i, en alguns autobusos, trobaràs endolls i un servei de mitjans audiovisuals amb pel·lícules i música a la carta. Consulta la pàgina de serveis a bord per conèixer tots els serveis que oferim a bord del nostres autobusos. 

Nota: el servei de wifi està en període de proves. Per tant, pot ser que et quedis temporalment sense wifi durant el trajecte perquè l'autobús es trobi en una zona sense cobertura o que no tots els passatgers puguin gaudir del servei alhora. En casos aïllats, és possible que l'autobús no disposi ni de servei wifi ni d'endolls, com ara si es fan servir autobusos de substitució o si has adquirit un viatge operat per un dels nostres col·laboradors, com són: Autobus Oberbayern GmbH, Allgäu Airport Express GmbH, Bohr Omnibus GmbH, Dr. Richard Linien GmbH & Co KG i Publicexpress GmbH.

  

En alguns dels trajectes oferts, els autobusos faran les parades necessàries per complir els períodes de conducció i descans establerts. Bàsicament, l'objectiu és portar-te a la destinació de la manera més ràpida possible, de manera que no fem més aturades de les necessàries. Pots adquirir snacks i begudes a bord de l'autobús i fer servir el lavabo quan el necessitis. Així, doncs, podem fer viatges sense pauses addicionals fins i tot en trajectes de llarga distància.

Fumar a bord de l'autobús està estrictament prohibit, incloses cigarretes electròniques. No obstant això, pots baixar de l'autobús en les parades previstes per fumar. Informa el conductor abans de baixar de l'autobús i no marxis gaire lluny durant les parades per evitar que l'autobús reprengui la marxa sense tu! Pregunta sempre al conductor quant durarà l'espera. 

   

Tots els nostres autobusos estan equipats amb cinturons de seguretat. Tots els seients en disposen i cal portar-los cordats mentre duri el viatge.

L'equipatge normal, addicional i especial es transporta al maleter de l'autobús. El conductor s'assegurarà de carregar-lo de forma segura i eficient. Pots portar l'equipatge de mà als compartiments superiors de la cabina de passatgers. Consulta la nostra política d'equipatge per a més informació.

La teva seguretat és la nostra prioritat principal. Tots els vehicles i els equips electrònics de bord han superat l'ITV corresponent i se sotmeten a revisions periòdiques. Els nostres conductors estan especialitzats en el transport de passatgers i reben la formació adequada. A més, han de complir estrictament, i sense excepció, els períodes de descans i de conducció establerts legalment. És per això que, en els viatges de llarga distància, fem servir dos conductors o planifiquem les pauses necessàries. En cas de retard en l'horari establert, es poden realitzar pauses no previstes en casos excepcionals. Gràcies per la teva comprensió.

Consulta la pàgina de seguretat per informar-te sobre la seguretat a bord dels nostres autobusos.

   

Volem que et trobis a gust durant el teu viatge, per això pots beure i menjar als nostres busos verds. Un parell de recomanacions més per respecte als teus companys de viatge:

  • No portis menjar que desprengui una olor forta per no afectar el benestar de tothom.
  • Deixa el teu seient de la mateixa manera como el voldries trobar: sense grumolls, restes de menjar o deixalles. A l'autobús trobaràs papereres per al envasos buits.
  • Consumir alcohol en excés o comportar-se de forma inadequada pot suposar l'expulsió.
   
  • En principi, no hi ha cap problema. En qualsevol cas tingues en compte que l'autobús que tu vols podria ja anar ple. Per aquesta raó no et podem prometre que puguis viatjar si compres un bitllet de sobte.
  • Pots comprar bitllets a l'autobús als nostres conductors i conductores. No oblidis portar prou diners en efectiu, ja que no es pot pagar amb targeta de dèbit o de crèdit.
  • El preu del bitllet comprat a l'autobús se correspon al preu normal, és a dir, bastant més car que moltes de les nostres ofertes per reserva anticipada a l'aplicació FlixBus o al nostre lloc d'Internet. A més, amb la nostra aplicació es poden fer reserves d'última hora fins a 15 minuts abans de la sortida.
  • Bon viatge!
   

Condicions de transport

Ens omplirà de satisfacció si aprofites la nostra oferta de col·laboració amb tren. Per a que el viatge sigui el menys complicat pera a tu, al tren s'apliquen la majoria de les mateixes regles que quan viatges en bus. No obstant això, tingues en compte que per a transportar passatgers amb mobilitat reduïda així com animals al tren existeixen regles especials. Trobaràs tota la informació a les Condicions Generals de Contractació del nostre soci col·laborador.

Atenció: si combines els nostres mitjans de transport, és a dir, recorres una part del teu trajecte amb el tren i, seguidament, amb el bus, regeixen les condicions generals de transport de FlixBus.

Reserva de seients

Actualment no es poden reservar seients al tren. Així doncs, es pot escollir el seient que es vulgui, de forma similar a com es fa a FlixBus. Al tren, en canvi, no hi ha garantia de trobar un seient, però normalment tots el viatges troben un lloc als nostres trens. Si et trobessis en aquesta situació, els nostres companys del tren estaran encantats d'ajudar-te. Tingues en compte que les àrees determinades com el compartiment familiar o el espai per a cadires de rodes o bicicletes han de quedar lliures per a les persones corresponents.

Compartiment infantil

Al tren hi ha un compartiment infantil/familiar. Els més petits poden jugar aquí amb el ferrocarril de fusta o tenir més espai per a un viatge més tranquil amb els seus pares.

Després del viatge

  

Pots consultar els retards de les arribades a “Informació actual de la ruta” en la secció de Serveis de la nostra pàgina web. Aquí pots triar la parada corresponent i comprovar-ne l’hora d’arribada.

  

No. Els nostres bitllets només són vàlids per als autobusos i trens de la ruta que hagis escollit. Per a una connexió amb el transport públic urbà o amb qualsevol altre mitjà de transport, necessites adquirir el bitllet corresponent. Igualment, el mateix s’aplica per als desplaçaments fins a la parada de sortida o l’estació d’inici del viatge.

  

Després del viatge, acostumem a enviar un qüestionari per correu electrònic. Els teus comentaris són importants per a nosaltres. Si us plau, t’agrairíem que emplenessis el qüestionari.

No has rebut cap qüestionari després del teu últim viatge? Si has viatjat amb nosaltres amb poc temps de diferència, aquest podria ser el motiu. No volem que rebis massa correus electrònics i, per això, no enviem el qüestionari després de cada viatge als clients que viatgen tot sovint, sinó que ho fem, com a màxim, cada 14 dies.

  

Si has perdut o trobat res a bord dels nostres autobusos, emplena el formulari d'objectes perduts o truca al servei d'atenció al client al +39 02 947 59 208. T'ajudarem al més aviat possible.

Preguntes freqüents sobre FlixBus

No trobes resposta als teus dubtes?

Emplena el nostre formulari de contacte i comenta'ns quin problema tens. Estarem encantats d'ajudar-te!


*Nota: el preu d'una trucada des d'una línia fixa o mòbil depèn de les tarifes de cada operador.