Quant a Flix

Oferim viatges econòmics i sostenibles per a tothom

Una ullada a Flix

Flix és una empresa internacional destacada que es dedica a la tecnologia aplicada als viatges que facilita solucions de viatge sostenibles i econòmiques. Des de la seva posada en marxa, més de 500 milions de viatgers han gaudit d’aquestes solucions a més de 40 països de 4 continents amb les serves marques: FlixBus, FlixTrain, Greyhound i Kâmil Koç. Amb un model que minimitza els actius fixos i una plataforma de tecnologia innovadora per a viatgers i socis, Flix ha destacat ràpidament al mercat dels trajectes de llarga distància amb autobús per Europa, l’Amèrica del Nord i Turquia. Actualment, s’està expandint a tota velocitat a l’Amèrica del Sud i Àsia. Flix opera en un mercat de trens i autobusos de llarga distància en constant creixement i, impulsada per una societat cada vegada més conscienciada sobre el medi ambient, aspira a les zero emissions netes en les seves operacions a Europa l’any 2040 i a escala mundial l’any 2050. A més, Flix participa en la iniciativa d’Objectius basats en la ciència (Science Based Targets initiative, SBTi), un marc reconegut en l’àmbit científic arreu del món segons el qual ha definit objectius a curt termini per reduir el seu impacte abans del 2032.  Trobaràs més informació sobre això aquí.
 

Xifres i fets clau

40+

països de 4 continents

+ de 8,000

destinacions

500+

milions de passatgers des de la seva posada en marxa

1,000+

empreses d’autobusos sòcies

5,000+

autobusos en circulació

10+

FlixTrains a Alemanya

25+

oficines

5,500+

treballadors

100+

nacionalitats

Model de negoci de Flix

La plataforma tecnològica de Flix, amb una gran capacitat d’escalabilitat, és el nucli del seu model de negoci i s’ha fet a mida per oferir resultats immillorables a viatges i socis. Flix combina la planificació de xarxa, el màrqueting i la fixació de preus, i fa servir solucions innovadores perquè els viatges siguin agradables, més sostenibles i econòmics arreu del món. Mitjançant la seva plataforma tecnològica i la seva aplicació fàcil d’emprar, Flix crea una experiència de viatge adaptada a les necessitats dels passatgers i connecta els viatgers amb les empreses d’autobusos sòcies locals que ofereixen transport, tot garantint una flota que respecta les normes de seguretat més rigoroses. Per mitjà d’aquest model de negoci que minimitza els actius fixos, una empresa emergent europea ha esdevingut una empresa de tecnologia aplicada als viatges destacada i en expansió a escala mundial. 

Viatges sostenibles

Amb un factor d’emissió de 27,8 g de CO₂ per passatger i quilòmetre de mitjana, la petjada de carboni de les persones és, com a mínim, 5 vegades inferior en comparació amb anar amb cotxe i 10 vegades inferior en comparació amb el transport aeri quan viatges amb FlixBus per Europa, xifres gairebé tan bones com les dels trens interurbans.*

L’any 2024, els passatgers de Flix van evitar 1,5 milions de tones de CO₂ gràcies al fet que van triar els serveis de Flix per sobre d’altres mitjans de transport que emeten més CO₂ per passatger i quilòmetre segons diversos estudis científics. 

El càlcul segueix les directrius del Consell Empresarial Mundial de Desenvolupament Sostenible (WBCSD) i inclou dades d’enquestes a clients posteriors al viatge, mètriques operatives i factors d’emissió de l’anàlisi Well-to-Wheel de Flix del 2021. Flix reconeix els reptes pel que fa a la definició d’escenaris contrafactuals fiables, com ara el baix percentatge de resposta a l’enquesta i les dades de consum de combustible insuficients que provenen de les empreses d’autobusos sòcies. A fi de garantir la credibilitat, l’empresa va adoptar enfocaments conservadors i va tenir en compte els possibles efectes rebot. Una empresa de garantia externa va revisar i aprovar la metodologia el 2023. Com que la metodologia adoptada el 2024 és la mateixa que la de l’any anterior, no es va requerir cap garantia externa addicional el 2024.

Pots consultar més informació a la Metodologia d’emissions evitades de l’any 2024.

D’acord amb la seva visió d’impulsar la sostenibilitat en els viatges a llarga distància, Flix té l’objectiu d’assolir les zero emissions netes en les seves operacions a Europa l’any 2040 i a escala mundial el 2050. A més, Flix participa en la iniciativa d’Objectius basats en la ciència (Science Based Targets initiative, SBTi), un marc reconegut en l’àmbit científic arreu del món segons el qual ha definit objectius a curt termini per reduir el seu impacte abans del 2032. L’SBTi va validar aquests objectius l’abril del 2024, la qual cosa demostra que l’estratègia de Flix està en consonància amb els objectius climàtics mundials. Trobaràs més informació sobre això aquí.

Flix i la tecnologia

Els viatges terrestres de llarga distància presenten unes dificultats que requereixen solucions tecnològiques molt sofisticades, com ara el conjunt tecnològic escalable i de propietat de Flix. La plataforma tecnològica de Flix, amb una gran capacitat d’escalabilitat, és el nucli de la nostra proposta de valor i funciona com un volant d’inèrcia que es potencia a si mateix, fet a mida per oferir resultats immillorables a viatgers i socis. Amb un procés de reserva optimitzat, els clients poden desplaçar-se sense problemes per la plataforma i l’aplicació fàcil d’emprar, i triar entre alta freqüència i densitat de xarxa, preus econòmics i un servei que sempre és d’alta qualitat. Des de la cerca d’un trajecte específic i la selecció de connexions i serveis complementaris a bord fins al pagament per mitjà de solucions perfectament integrades, el procés de reserva d’extrem a extrem és còmode per als viatgers. 

Els socis gaudeixen d’accés a una nova base de clients, un flux d’ingressos addicional estable i previsible, una presa de decisions basada en dades, un ús optimitzat i un estalvi de costos amb la plataforma de Flix. Aquests aspectes emfatitzen la posició de Flix com a empresa líder en solucions de viatge basades en la tecnologia que proporciona un valor inigualable als viatgers i als socis. Per garantir que l’experiència de l’usuari sigui immillorable, una de les principals prioritats estratègiques de Flix és l’escalabilitat en aplicacions d’intel·ligència artificial i d’aprenentatge automàtic.

495+ M

Més de 495 milions de seients gestionats cada dia pel nostre sistema basat en intel·ligència artificial

1.2 M

Aproximadament, 1,2 milions de trajectes previstos cada dia

44+ M

Més de 44 milions de seients amb preus que es tornen a optimitzar de mitjana cada dia

Marques del grup Flix

Amb el seu model de negoci d’actius eficients, el grup gestiona marques visibles per als consumidors, com ara FlixBus i FlixTrain, Kâmil Koç a Turquia i la icònica Greyhound a l’Amèrica del Nord.

Gestió de Flix

André Schwämmlein, fundador i CEO

André Schwämmlein, fundador i CEO

Funcions empresarials i comercials a escala global

André Schwämmlein és cofundador i conseller delegat (CEO) de Flix. El fet de creure en un transport col·lectiu alternatiu i sostenible el va inspirar a plantejar la possibilitat d’un mercat amb regulacions limitades a la resta de cofundadors actuals quan treballava com a assessor al Boston Consulting Group (BCG) l’any 2009. Posteriorment, va fundar Flix l’any 2011. Com a CEO de Flix, Schwämmlein dirigeix l’empresa amb l’objectiu d’assolir la visió de permetre que els seus clients experimentin el món. Sota el seu lideratge, Flix ha esdevingut la líder indiscutible del mercat a escala global en cada àrea geogràfica principal i s’ha expandit a nombrosos països. També participa activament com a membre als consells d’administració de Scout24 SE i ABOUT YOU Holding SE i és militant del partit verd d’Alemanya des de l’any 2002.

Daniel Krauss, fundador i cap de gestió d’informació

Daniel Krauss, fundador i cap de gestió d’informació

Tecnologia i persones/recursos humans    

Com a cap de gestió d’informació i responsable de recursos humans de Flix, Daniel Krauss gestiona la tecnologia i els recursos humans de l’empresa. En col·laboració amb la resta de cofundadors, va desenvolupar Flix com a proveïdor de transport internacional. Krauss també és inversor i membre dels consells assessors d’empreses com ara Baby1one i uvex. Està convençut que l’educació, l’emprenedoria i la innovació poden millorar la societat considerablement. Col·labora de manera habitual com a professor a la Universitat Friedrich Alexander d’Erlangen-Nuremberg i és soci fundador de la iniciativa FightBack, que promou el canvi perquè la societat sigui més sostenible. També és un accionista actiu de l’ONG de formació sobre l’emprenedoria més important d’Alemanya, l’STARTUP TEENS, i un dels accionistes, a més de regent, de la Universitat CODE. 

Benjamin Gubitz, director financer

Benjamin Gubitz, director financer

Funcions jurídiques i financeres

Benjamin Gubitz es va incorporar a Flix el 2015 i va ocupar el càrrec de director financer a Flix, a principis de gener del 2025. En aquest càrrec, té la responsabilitat de totes les funcions financeres i legals de Flix. Abans d'ascendir a director financer, Gubitz va ocupar diversos càrrecs de lideratge sènior i es va responsabilitzar del control i les relacions amb els inversors a Flix. Durant el temps que ha estat a l'empresa, ha tingut un paper fonamental a l'hora de tancar diverses rondes de finançament, ha creat l'equip de control del grup i ha treballat en diversos projectes de fusió i adquisició, com ara la compra de Greyhound Lines el 2021. Abans de treballar a Flix, va ser líder de projecte a BCG. Gubitz té un doctorat en Ciències Polítiques.

Max Zeumer, director comercial

Max Zeumer, director comercial

Demanda i mercats nous

Max Zeumer, director comercial, va començar la seva aventura a Flix a principis de l’any 2015 i ha gestionat mercats internacionals de manera satisfactòria des de llavors. Com a director comercial, ha dirigit una expansió a escala mundial que se centra en l’Amèrica del Nord i en mercats emergents, com ara el Brasil, Xile i l’Índia, i també ha supervisat les tasques de màrqueting comercial i gestió d’ingressos a escala general. Amb una formació acadèmica diversa, que inclou la informàtica, la filosofia i un màster en Administració d’Empreses de la Columbia Business School, va perfeccionar les seves habilitats com a assessor al Boston Consulting Group, on aviat va descobrir la seva passió per desbaratar sectors tradicionals amb la digitalització. El seu compromís amb la promoció de la col·laboració i la sinergia a escala internacional té un impacte significatiu en la reestructuració del sector turístic mundial mitjançant la digitalització.

Fabian Stenger, director general

Fabian Stenger, director general

Proveïment i mercats europeus

Fabian Stenger, director general del grup, va començar la seva aventura a Flix l’any 2013. Va desenvolupar el mercat d’Alemanya amb èxit i, més tard, també el del nord i l’est d’Europa. Com a director general des del mes d’abril de l’any 2022, Stenger lidera el negoci dels autobusos a escala europeu i supervisa els aspectes relacionats amb el proveïment del negoci a escala mundial. Dirigeix la planificació de xarxa, la gestió de socis, inclosa la transformació de la flota, el funcionament i el servei d'atenció al client. Amb una experiència professional inicial a Bain & Co., formació acadèmica de la Universitat de St. Gallen de Suïssa i més d’una dècada d’experiència a Flix, el seu lideratge estratègic i el seu compromís amb la sostenibilitat estan potenciant l’èxit de Flix i estan donant forma al seu futur i al seu impacte a escala mundial. 

* Dades provinents de càlculs propis, l’anàlisi d’atmosfair, l’UBA (2023) i l’Agència de Protecció del Medi Ambient dels EUA (2024). Per obtenir més informació, consulta la Metodologia d’emissions evitades de Flix del 2024.