§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

I. Condicions generals de venda i de reserva

Estat: 04/04/2018

1 Àmbit d’aplicació

Les Condicions generals de venda i les Condicions especials de reserva s’apliquen a l’ús del portal web i a la reserva de viatges operats per FlixBus.

2 Part contractant

La part contractant per a la reserva de viatges (venedor de bitllets) i per a l’ús dels portals web és FlixMobility GmbH, amb seu a Birketweg 33, 80639 Munic (d’ara endavant anomenada FlixMobility).

3 Ús comercial del portal web

3.1 Les pàgines de comparació de preus poden formalitzar acords escrits amb FlixMobility en virtut dels quals FlixMobility autoritza la recepció, tramitació i publicació tant dels preus com dels calendaris de FlixMobility.

3.2 Es prohibeix l’ús dels portals web de FlixMobility a efectes comercials o no personals. Es prohibeix també l’ús de sistemes automatitzats per extreure dades d’aquest lloc web amb finalitat comercial (“captura de dades”). FlixMobility es reserva el dret d’emprendre accions en cas d’incompliment d’aquest apartat.

4 Pagament i cupons

4.1 Per adquirir els bitllets es poden fer servir diferents mètodes de pagament, en funció del tipus de reserva:

  • Per Internet: PayPal, domiciliació bancària, targeta de crèdit (Mastercard/Visa/Amex), SofortÜberweisung (transferència instantània), iDeal, Postfinance, Carte Bleue, Dotpay. Durant el procés de reserva, FlixMobility es reserva el dret a excloure certes formes de pagament i oferir-ne d’altres.
  • A bord del vehicle: efectiu.
  • Punts de venda/agències de viatges: totes les formes de pagament que ofereixen les agències, però també sempre en efectiu.
  • Per telèfon: targeta de crèdit (Mastercard/Visa/Amex) o domiciliació bancària per a clients residents a Alemanya.
4.2 Condicions especials per al pagament amb targeta de crèdit:

4.2.2.1 Compres amb targeta de crèdit

4.2.2.2 En cas de pagar amb targeta de crèdit, l’import es carregarà al compte del client un cop completada la reserva. Quan es faci un pagament amb targeta de crèdit, el client donarà instruccions a la seva entitat de crèdit d’ençà de la reserva perquè informi FlixMobility o qualsevol dels seus tercers autoritzats, del nom i l’adreça del client, en cas de devolució del pagament per tal que FlixMobility pugui exercir els seus drets davant del client.

4.2.2.3 El client està obligat a pagar les despeses bancàries derivades d’una devolució associada a un pagament amb targeta de crèdit. En certs casos també es generaran despeses de cancel·lació. El client té l’opció de demostrar que la devolució no ha generat aquestes despeses o que són inferiors al valor aplicat. En cas de devolució, és possible que al client se li prohibeixi, de forma temporal o permanent, el pagament mitjançant targeta de crèdit.

4.2.3 En cas que les reclamacions amb FlixMobility resultin infructuoses, la demanda de tramitació addicional es traslladarà a un proveïdor de serveis extern. A aquest efecte, FlixMobility pot facilitar al proveïdor en qüestió totes les dades personals del deutor que resultin necessàries.

4.2.4 Compensació i dret de retenció

4.2.4.1 El client només té dret a compensar un deute en cas que la seva demanda reconvencional s’hagi formalitzat legalment, o si nosaltres l’acceptem o decidim no impugnar-la. D’altra banda, només tindrà dret de retenció en cas que la demanda reconvencional es fonamenti en la mateixa relació contractual.

4.2.4.2 En cas que el client no compleixi alguna de les seves obligacions de pagament, totes les reclamacions derivades de la mateixa relació contractual esdevindran pagables immediatament.

4.2.5 Despeses de gestió del pagament

4.2.5.1 El preu total del bitllet que s’indica a la botiga en línia inclou totes les despeses de gestió aplicades per proveïdors tercers en funció del mètode de pagament triat, com també l’impost sobre el valor afegit (IVA) aplicable.

4.2.5.2 Als clients que triïn un mètode de pagament subjecte a despeses, se’ls aplicarà una taxa del 2,1 % més IVA al valor total del cistell. S’ofereix com a mínim un mètode de pagament gratuït i d’ús freqüent a cada país.

4.3 Bescanvi de cupons:

4.3.1 Només es podrà fer servir un cupó per reserva. Els cupons només es poden fer servir en línia o a les nostres agències col·laboradores. 

Els cupons amb valor monetari, anomenats cupons bescanviables, s’apliquen al valor total del cistell.

Els cupons de descompte amb valor percentual o equivalents a un trajecte gratuït s’apliquen únicament al preu del bitllet. Aquest tipus de cupons no es poden fer servir per pagar altres serveis auxiliars (com ara les taxes de servei o els càrrecs extra per bicicletes o equipatges).

4.3.2 En les campanyes de cupons efectuades per FlixMobility en l’àmbit de les seves activitats de màrqueting, la compra i l’ús d’aquests cupons es limiten a tres per persona. Si una persona fa servir més de tres cupons d’una mateixa campanya, FlixMobility pot cancel·lar totes les reserves a partir dels tres primers bitllets. Pot haver-hi excepcions a aquesta norma en cas que es tracti d’una promoció especial.

4.3.3 Els cupons gratuïts emesos en l’àmbit d’activitats de màrqueting o com a gest de bona voluntat vencen un cop completat el primer procés de reserva.

4.3.4 Es prohibeix l’ús comercial i, en particular, la revenda de cupons; FlixMobility sancionarà aquest fet cancel·lant els bitllets en qüestió o reclamant els danys i perjudicis soferts.

4.3.5 S'exclou el pagament del saldo romanent en un cupó.

4.3.6 En cas de frau, intent d’estafa o qualsevol altra activitat il·legal relacionada amb la compra, bescanvi o transferència d’un cupó de regal, FlixMobility es reserva el dret de cancel·lar el compte del client en qüestió, exigir-li l’ús d’un mètode de pagament alternatiu o a anul·lar el cupó. No s’admetrà cap reclamació per aprovar o bescanviar el cupó afectat.

4.3.7 En cas de frau, intent d’estafa o qualsevol altra activitat il·legal relacionada amb la compra, bescanvi o transferència d’un cupó de regal, FlixMobility es reserva el dret de cancel·lar qualsevol bitllet que s’hagi adquirit de forma total o parcial mitjançant el bescanvi del cupó en qüestió.

4.4 Bescanvi de codis promocionals d’Interflix:

4.4.1 Només es podrà fer servir un codi promocional per reserva. Els codis promocionals s’activen automàticament en un termini de 48 h i només es poden bescanviar en línia o a les nostres agències col·laboradores.

4.4.2 Els codis promocionals es poden bescanviar en un termini de 3 mesos.

4.4.3 Només són vàlids per a connexions directes, tret que es tracti de viatges d’anada i de tornada. No cal que el punt de sortida coincideixi amb el punt d’arribada.

4.4.4 Els cupons són personals i intransferibles.

4.4.5 Les reserves només es poden modificar a través del servei d’atenció al client. No es permeten cancel·lacions.

4.4.6 Es prohibeix l’ús comercial i, en particular, la revenda de cupons; FlixMobility sancionarà aquest fet cancel·lant els bitllets en qüestió o reclamant els danys i perjudicis soferts.

4.4.7 S'exclou el pagament del saldo romanent en un cupó.

4.4.8 Els trajectes de cada cupó són independents i estan desvinculats de la resta de trajectes.

4.4.9 El client té dret a rescindir el contracte de compra en un termini de 14 dies. L’avís de rescissió s’ha de facilitar per escrit.

4.5 Campanyes promocionals

4.5.1 Les campanyes promocionals que efectua FlixMobility GmbH en l’àmbit d’activitats de màrqueting i la compra de tiquets rebaixats tenen un límit de tres bitllets per persona. Si una persona compra més de tres bitllets de la mateixa campanya promoció, FlixMobility GmbH pot cancel·lar totes les reserves a partir dels tres primers bitllets. Pot haver-hi excepcions a aquesta norma en cas de promocions especials.

4.5.2 Es prohibeix l’ús comercial i, en particular, la revenda de bitllets; FlixMobility GmbH sancionarà aquest fet cancel·lant els bitllets en qüestió o reclamant els danys i perjudicis soferts.

4.5.3 En cas de frau, intent d’estafa o qualsevol altra activitat il·legal relacionada amb la compra, bescanvi o transferència de bitllets, FlixMobility GmbH es reserva el dret de cancel·lar el compte del client en qüestió, exigir-li l’ús d’un mètode de pagament alternatiu o anul·lar els bitllets. FlixMobility GmbH no admetrà cap reclamació per aprovar o bescanviar el bitllet afectat.

4.5.4 En cas de frau, intent d’estafa o qualsevol altra activitat il·legal relacionada amb la compra, bescanvi o transferència de bitllets, FlixMobility GmbH es reserva el dret de cancel·lar qualsevol bitllet que s’hagi adquirit de forma total o parcial mitjançant el bescanvi del bitllet en qüestió.

4.5.5 Els bitllets comprats d’oferta, el preu dels quals sigui susceptible de canvi al venciment de l’oferta, s’han de comprar al preu total aplicable el dia del trajecte/bitllet.

5 Cancel·lació

5.1 Les reserves es poden cancel·lar adquirint un bitllet nou (cancel·lant el bitllet original i fent una nova reserva) o demanant el reemborsament del bitllet no utilitzat d’acord amb l’apartat 5.6. Els conductors no poden modificar o cancel·lar reserves.

5.2 Una cancel·lació seguida d’una nova reserva (p. ex. canvi de ruta, d’horari o de data d’arribada) només es podrà efectuar pel lloc web de FlixBus o mitjançant les agències col·laboradores o els punts de venda de bitllets de les empreses de Flix fins a 15 minuts abans de l’hora de sortida programada. Un viatge d’anada i tornada es considera una sola reserva.

5.3 En el cas d’una cancel·lació seguida d’una reserva nova, s’emet un cupó de cancel·lació. Aquest cupó de cancel·lació té una validesa de 12 mesos i permet al passatger fer una nova reserva en aquest període pel valor del cupó. Si el preu de la nova reserva és superior al valor del cupó, caldrà pagar la diferència. Si el preu és inferior, la diferència romandrà al cupó de cancel·lació i es podrà associar o fer servir en una nova reserva. Aquestes disposicions poden canviar en el cas d’ofertes promocionals vàlides únicament per un temps limitat. Trobareu més informació a les condicions generals de la promoció en qüestió al portal web.

5.4 Per cada operació de cancel·lació que impliqui una reserva nova es cobra una taxa de cancel·lació per cada passatger i viatge cancel·lats. El cupó de cancel·lació s’emetrà per la quantitat del preu del bitllet original menys les despeses de cancel·lació. En cas de canviar el nom del passatger, caldrà pagar la diferència si el viatge s’ha encarit. Canviar el número de telèfon no comporta cap càrrec.

5.5 Si es fa servir un cupó de cancel·lació per fer una reserva, s’aplicaran les mateixes normatives i condicions de cancel·lació al nou viatge.

5.6 En cas que no es faci servir un bitllet i que el transportista sigui una de les empreses de Flix, es pot demanar la devolució del preu del trajecte presentant el bitllet, exceptuant 15 € de despeses de gestió per passatger i trajecte, tret que aquest demostri que els danys i perjudicis són inferiors o inexistents. La obligació de demostrar que no es fa servir el bitllet recau sobre el passatger. Es generarà un bitllet per passatger i trajecte. Els viatges amb transbord es consideraran com un sol trajecte. La sol·licitud pot ser informal. Caldrà fer-la arribar a FlixMobility o FlixBus DACH, per exemple per correu postal a FlixMobility GmbH, Birketweg 33, 80635 Munic o FlixBus DACH GmbH, Karl-Liebknecht-Straße 33, 10178 Berlín. Les despeses de gestió es reduiran a un import de 2 € per passatger i trajecte, a més de les comissions bancàries, si el transportista és FlixMobility GmbH o FlixBus DACH GmbH i la sol·licitud s’envia puntualment en el termini d’una setmana des que venci la vigència del bitllet.

5.7 No s’aplicarà cap d’aquestes despeses de gestió o cancel·lació esmentades ni cap comissió bancària si el reemborsament es demana per motius atribuïbles a FlixMobility GmbH o a les empreses de Flix. L’import de la tarifa de transport, menys les possibles despeses de gestió i comissions bancàries, s’abonarà únicament al compte corrent especificat pel client a l’hora de fer la reserva o, si s’ha pagat amb targeta de crèdit, a la targeta utilitzada.

6 Jurisdicció

La jurisdicció per a comerciants en general i per a persones jurídiques i físiques que no tinguin jurisdicció a Alemanya és Munic, així com també per a les persones físiques que hagin traslladat el seu lloc de residència o la seva residència habitual a l’estranger després de la formalització d’un contracte de transport, i per a les persones el domicili o residència habitual dels quals sigui desconegut en el moment en què s’iniciïn les actuacions jurídiques.

7 Disposicions no aplicables

En cas que alguna disposició d’aquestes Condicions generals de venda i Condicions especials de transport sigui o esdevingui nul·la o invàlida de forma parcial o total, la validesa global del contracte de transport no se’n veurà afectada.

 

II Disposicions divergents segons el país

1.  Suècia
  • Al punt 4.1: A Suècia, a bord del vehicle només s’accepta el pagament amb targeta de crèdit (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). A més a més, a Suècia es pot comprar el bitllet al conductor amb sistemes de pagament mòbil per comunicació de camp proper (p. ex. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).
2.  Polònia
  • Alpunt 4.2.4.1 i el 4.2.4.2: Aquestes disposicions no són d’aplicació per a les rutes operades per FlixBus Polska sp. z.o.o.
  • Al punt 5.4: A rutes operades per FlixBus Polska sp. z.o.o. no s’aplicarà cap despesa de cancel·lació.
  • Al punt 5.6: Les despeses de gestió no s’apliquen a rutes operades per FlixBus Polska sp. z.o.o.
3. República Txeca
  • En referència al punt 5.4: la tarifa de cancel·lació no s’aplicarà als bitllets pagats en corones txeques.
  • En referència al punt 6: qualsevol possible litigi entre  FlixBus CZ s.r.o. i un passatger es decidirà en un jutjat de la  República Txeca.